05 mei '21

Keten van voordrachten: van Sophie de Vos tot Lana Mesic

Zoals eerder beschreven, werkt de Kunstambassade op basis van voordrachten. Dat maakt de website uiteindelijk tot een netwerk, waardoor de bezoeker kan dwalen langs de ateliers in de Kunstambassade. Het spannende hier is dat je inhoudelijke relaties tussen kunstenaars kunt volgen - wie heeft wie voorgedragen en waarom? Benieuwd naar zo’n keten van voordrachten? We nemen je mee!

Sophie de Vos over Quinda Verheul

Het werk van Quinda is heel anders dan dat van mijzelf, maar toch zie ik een match. Ik ben telkens weer ontzettend onder de indruk van hoe Quinda met vrij robuuste materialen - zand, beton - heel poëtisch werk maakt. Ze toont in mijn ogen schoonheid in materialen die we normaal gesproken niet als 'mooi' zouden bestempelen. Daarnaast zorgt haar gebruik van spiegels voor een mysterieuze toevoeging; is het een doorkijk, een reflectie, of een confrontatie?

Quinda Verheul over Lara Bruggeman

Lara's werk laat mij niet los. Sinds de eerste keer dat ik het heb ervaren wil ik er meer van zien. Ze maakt de digitale wereld haast tastbaar en dat heeft iets magisch.

Lara Bruggeman over Gill Baldwin

Ik zie overeenkomsten tussen mijn werkwijze en die van Gill. We zijn beiden multidisciplinair kunstenaar met een achtergrond in design en we delen een interesse voor de interpretatie van software en machines. Ik bewonder het werk van Gill omdat het mij aan het denken zet; haar werk is poëtisch met een kritische ondertoon en benadert complexe thema's op een toegankelijke en visueel aantrekkelijke wijze.

Gill Baldwin over Lotte Louise de Jong

Lotte's work combines in depth personal and precise research with engaging video and image making content around the critically needed topic of sex work.

Lotte Louise de Jong over Lana Mesic

Lana is a very talented photographer who also works with sculpture. I see her work as a way to approach the invisible through materiality. She uses objects as a statement through repurposing them and using them in her work.