On Spam, Lectori Salutem #6
In 2006 hing ik ongevraagd een brievenbus aan de Erasmusbrug en claimde daarmee de brug als mijnpersoonlijk postadres. In de negen weken dat de brievenbus er hing ontving ik 134 brieven en kaarten vanuit de hele wereld. Op 14 juli 2006 vond de gemeente het welletjes en werd de brievenbus weggehaald,
ik werd uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn zodat ik de laatste post op kon halen en de brievenbus weer me kon nemen naar mijn atelier.
Toen de Erasmusbrug in 2016 haar twintigjarige bestaan vierde nodigde de FRANK Foundation me uit een nieuw werk te maken in het kader van Playing The Erasmus Bridge.
Ik koos voor een tekst uit mijn spamfilter die losjes verwijst naar de vele vakantiegroeten die ik tien jaar jaar eerder op exact dezelfde plek uit mijn brievenbus haalde. Voor de mensen die het verhaal van de brievenbus niet kennen, waaronder de vele toeristen die dagelijks over de Erasmusbrug lopen, is het vooral een vriendelijke groet die vragen oproept.
In november 2017 is het werk opgenomen in de collectie van Sculpture International Rotterdam. Daarmee is het, voor zover ik weet, het het enige permanent geïnstalleerde regeltje spam in de openbare ruimte ter wereld.
Computer gefreesde kunststof letters op brug, 2017.ik werd uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn zodat ik de laatste post op kon halen en de brievenbus weer me kon nemen naar mijn atelier.
Toen de Erasmusbrug in 2016 haar twintigjarige bestaan vierde nodigde de FRANK Foundation me uit een nieuw werk te maken in het kader van Playing The Erasmus Bridge.
Ik koos voor een tekst uit mijn spamfilter die losjes verwijst naar de vele vakantiegroeten die ik tien jaar jaar eerder op exact dezelfde plek uit mijn brievenbus haalde. Voor de mensen die het verhaal van de brievenbus niet kennen, waaronder de vele toeristen die dagelijks over de Erasmusbrug lopen, is het vooral een vriendelijke groet die vragen oproept.
In november 2017 is het werk opgenomen in de collectie van Sculpture International Rotterdam. Daarmee is het, voor zover ik weet, het het enige permanent geïnstalleerde regeltje spam in de openbare ruimte ter wereld.
Afhankelijk van formaat en lokatie
Van elk werk, dat via de Kunstambassade verkocht wordt, schenkt de kunstenaar 20% van het verkoopbedrag aan het Solidariteitsfonds dat wordt verdeeld onder de deelnemende kunstenaars.