Jaap Rodrigues Pereira
De rol van kunst in mijn leven
Het begin van mijn interesse in beeldende kunst wordt voor mij belichaamd in dit affiche van Sonsbeek '66, met een prachtige gestileerde afbeelding van een beeld van Henry Moore, dat ik nog steeds heb. Een jaar of 8 daarna heb ik mijn eerste echte kunst gekocht, aanvankelijk meestal grafisch werk. Spoedig kocht ik ook mijn eerste unicum, een prachtige aquarel van Dora Esser. Een mooi sculptuur van Han Wezelaar, dat ik op diezelfde expositie zag, kon ik mij als dienstplichtige op dat moment nog niet permitteren. Enkele jaren later dat beeldje alsnog gekocht, mijn eerste aankoop uit het atelier van een kunstenaar. Unica waren toen nog uitzonderingen, maar dat is in de loop van de jaren helemaal omgedraaid. Ik geniet er steeds van nieuwe kunst te ontdekken, maar volg altijd ook de kunstenaars, waar ik werk van heb, en dat leidt dan ook weer vaak ...
Het kiezen van een werk, dat ik besluit te kopen, doe ik hoofdzakelijk op mijn gevoel; mijn partner, die mijn liefde voor kunst deelt, en een kunsthistorische achtergrond heeft, kan mij vervolgens feilloos uitleggen waarom het een goed werk is.
Mijn keuze uit de Kunstambassade
Natuurlijk is het leuk om kunstenaars tegen te komen, die je al kent. Maar is het niet juist de opzet van de Kunstambassade om nieuw werk en voor jou nieuwe kunstenaars te ontdekken? Daar kies ik voor...
Quinda Verheul
Freerk Wilbers
Lorena van Bunningen
Ik draag voor
Anna Ramsair
Een multidisciplinair kunstenaar, niet alleen in de technieken, die ze hanteert, maar ze heeft, met haar studie urban/cultural sociology ook in die zin een degelijke theoretische basis aan haar werk gegeven.
In haar werk is zij steeds op zoek naar de dynamiek van de moderne samenleving en concentreert zich daarbij op de diverse lagen, waaruit de complexiteit van die samenleving is opgebouwd. Vorm en betekenis zijn daarbij de leidende factoren.